Off White Blog
Norveç Arktik bölgesini keşfederek süper yat

Norveç Arktik bölgesini keşfederek süper yat "Latitude" da keşif gezisi

Nisan 27, 2024

2014 ve 2015 yıllarında ünlü Kuzeybatı Geçidi'nden üst üste iki pasajdan sonra, kutup bölgelerinin harikasından tamamen etkilenmiştim. Sadece Svalbard takımadalarını duymuştum, ama ne kadar çok okuduğum ve öğrendiysem, kutuplarda en az bir yaz daha harcamaya karar verdim, ama bu sefer Norveç Arktik.

Latitude'a 8 Temmuz 2016'da İsveç'in Stockholm kentinde bindik ve birkaç konuk aldığımız Kopenhag'a kısa bir yolculuktan sonra, Norveç'in güneyindeki Bergen'e yolculuk ettik. Bergen'den, Geiranger fiyortu ve Trollfjord gibi fiyortları, korunaklı koylara inen dramatik dağlarıyla bilinen Lofoten takımadalarına kadar Norveç'in batı kıyısında yavaşça gezmek için Temmuz ayının geri kalanını aldık ve Kuzey Norveç'te Tromsø'ya kadar. Tromsø, Kuzey Kutup Dairesi'nin üzerindeki kültürel merkez olarak bilinir ve kuzey ışıklarını görüntülemek için popüler bir destinasyondur.

Tromsø'da birkaç gün sonra Kuzey Okyanusu'nu Spitzbergen olarak da bilinen Svalbard takımadalarına geçmeye başladık. Svalbard'a giderken, Bear Adası olarak da bilinen Bjørnøya adlı küçük bir adada durduk. Bjørnøya, Auks, Black legged Kittwakes, Guillemots ve Puffins'in iç içe kolonilerini bulacağınız yüksek kayalıklara sahip doğal bir kuş cenneti. Bjørnøya, nadiren, eğer varsa, gemileri geçerek ziyaret edilir ve Bjørnøya'ya hiçbir turistik gezi yoktur. Bununla birlikte, mürettebatı parti yapan, daha sonra sarhoş olan ve şimdi adanın kalıcı bir parçası olan teknelerini topraklayan bir Rus balıkçı teknesinin kalıntılarını bulduk.

Bjørnøya'da iki günlük bir aradan sonra, esas olarak hava nedeniyle, Svalbard'a ve 3 Ağustos'ta geldiğimiz ana Longyearbyen şehrine gittik. Longyearbyen, Svalbard'ın başkenti olarak kabul edilir ve 2.000'in üzerinde bir nüfusa sahip, adalar içindeki aktivite merkezi. Müzeler, iyi alışveriş merkezleri, galeriler ve turistik etkinlikleri desteklemek için iyi bir altyapı bulunmaktadır. Nüfus büyüklüğü göz önüne alındığında oldukça dikkat çekicidir. Hatta bir Michelin yıldızlı restoran ve dünyanın en iyi 6 bar sahip olarak derecelendirilen bir pub var! Yüksek sezon birçok turist görmeli.

Oraya varmadan birkaç hafta önce, Svalbard merkezli ve son 30 yıldır Sir David Attenborough ile çalışmış olan Dondurulmuş Gezegen, İnsan Gezegeni vb. Belgeseller üretmek için çalışan Jason Roberts ile temas kurmuştuk. Jason çok yardımcı oldu. ve meslektaşlarından biri olan genç Norveçli Einaar'ı yanımızda götürmemizi önerdi. Bu, şimdiye kadar verdiğimiz en iyi karardı çünkü Einaar'ın takımadalar ve vahşi yaşamı hakkındaki bilgileri vazgeçilmezdi. Ek bir bonus olarak, hoş bir kişiliğe sahipti ve gemideki herkesle anlaştı. Arctic'i ziyaret etmeyi planlayan herkes için Svalbard'daki Jason Roberts Productions ile iletişim kurmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Biz 9 Ağustos'ta bizi terk etmek zorunda kaldı bazı Konuklar vardı, bu yüzden biz iki parçaya cruise planı kırdı. Birincisi takımadaların batı kıyısında beş günlük bir gezi ve Longyearbyen'e geri döndü. İkincisi, nadiren ziyaret edilen (biz şimdiye kadar ziyaret etmek için üçüncü tekne olduğumuzu söyledik) bir yan gezi ve Arktik buz kadar kısa bir ziyaret de dahil olmak üzere tüm takımadalar, bir 17 günlük saatin tersi dolaşım oldu 81 derece kuzey enleminin kuzeyinde toplanır.

İlk gün bizi Kuzeybatı Spitzbergen Ulusal Parkı'ndaki Krossfjord'a götürdü. Krossfjord 30 km uzunluğunda, çeşitli şubeleri, çok sayıda buzulla muhteşem manzarası ve birçok çekici gezi alanı ile. Günü çeşitli komşu fiyortları Möllerfjorden, Mayerbukta'yı keşfettik ve hatta Fjortende şubesinde yüzen bir buzdağına tırmanmayı başardık.

Krossfjord'dan, sahile yaklaşık 10 km uzaklıktaki Magdalenefjord'a doğru yola çıktık. Bu fiyort genellikle yıl boyunca erişilebilir ve 17. yüzyılda balina avcıları tarafından popülerdi. Gravneset yarımadası tarafından korunan, ziyaret gemileri için iyi bir barınak sağlayan Trinityhamna koyuna sahiptir. 1977'de Avusturyalı bir dağcı Magdalenefjord'daki bir kutup ayısı tarafından öldürüldü ve burası, buz paketinin geri çekildiği kuzeye yaptığı yolculuğa açıkça dayanan büyük bir erkek kutup ayısını da gördük. İhale sırasında Hollandalı balina avcılarının adını taşıyan Amsterdamøya'ya bir gezi düzenledik ve burada büyük bir Mors grubunun güneşlendiğini gördük.

Bir sonraki durak, Spitzbergen'in kuzey kıyısını batı köşesinden takip ettiğinizde doğuya doğru ilk fiyort olan Raudfjord oldu. Buzağılama buzulları ve sığ suları olan bir dizi yan koy ile yaklaşık 20 km uzunluğundadır. İhaleyi aldık ve Alichamna'ya indiğimizde, yaklaşık 14 km boyunca çok kayalık arazide, fiyortun diğer tarafına, ihale gelip bizi almadan önce dalgaların karaya attığı odunla büyük bir şenlik ateşi yaktığımız yere indik. Herkes o gece çok iyi uyudu!

7 Ağustos'ta Trygghamna'ya gittik ve kuş kolonilerini yuvalamak için ideal olan 100 metre yüksekliğindeki muhteşem kayalıklarıyla Alkepynten'e ihale aldık. Oraya uçurumların dibinde oyalanıp herhangi bir genç Guillemots'u veya Auks'u ilk uçuşlarını deneyenleri yakalamak için bilinen, ancak denize kadar başaramayan kutup tilkisini bulabilir ve fotoğraflayıp çekemeyeceğimizi görmek için gittik!

Bu kuşlar, tilkilerin kış için bir miktar yiyecek saklaması için son şansı sağlar.Ne yazık ki, o gün hiç tilki görmedik, ancak birkaç ren geyiğine rastladık.

Son gün, bazı çıkış yapan konukları bırakmak için Longyearbyen'e dönmeden önce, Ruslar tarafından kömür madenciliği operasyonu için inşa edilmiş ıssız bir kasaba olan Pyramiden'de durduk. Kömür madenciliği ekonomik olmadığında, 1998'de bu kasabayı terk ettiler ve şimdi bir hayalet kasaba gibi duruyor, ancak orada yaşayan altı Rus ile çalışan bir otel var. Aslında gittik ve barda bir içki Rus votka vardı. Pyramiden biz tırmanmak ve bir eriyik su kanalında buzul gövdesi üzerinden yürümek mümkün yakındaki bir buzul ziyaret etti. Buzul buzunun buz mavisi tüneli ile çevrili olduğu için oldukça eşsiz bir deneyim. Diğer taraftan bazı iyi drone görüntüleri ve fotoğrafları aldığımız buzulun üstesinden gelmeyi başardık.

Konuklarımız 9 Ağustos'ta ayrıldıktan sonra, uzun bir gün boyunca Longyearbyen'de kaldık, çünkü takımadaların Doğu kıyısındaki havaya yöneldiğimiz hava kötü oldu. Longyearbyen'de birkaç yürüyüş yaptık, kutup müzelerini ziyaret ettik, biraz alışveriş yaptık ve tüm restoranlarını denedik.

Biz 11 Ağustos 19:00 Longyearbyen yaptı ve 1:30 am Bellesund geldi. Bellesund, iç kısımda 80 km'ye kadar uzanan çeşitli şubeleri olan bir fiyort sistemine giriştir. Uzun bir yürüyüş için Camp Milar iki avcılık kabin için gittik. Bu bizim şanslı günümüzdür, birçok ren geyiği ve sürekli olarak bize saldıran iki şişle ve hava aracımızla bazı eylemlere ek olarak, üç yavru ile kutup tilkisi bir anneye rastladık. Onları hem kameralarımızla hem de drone ile fotoğraflamak için birkaç saat geçirdik.

13 Ağustos'ta Svalbard takımadalarının en güneydeki fiyortu Hornsund'a yolculuk ettik ve bazıları en güzel olduğunu düşünüyor. Takımadaların üçüncü en yüksek dağı olan Horsundtind de dahil olmak üzere çok etkileyici dağlarla desteklenen buzağı cephelerine sahip sekiz büyük buzul var. Tepe ve buzulların birleşimi bazı muhteşem manzaralar sağlar. İhalenizi aldık ve Bergerbukta, Brepollen ve Storbreen'deki buzulları ziyaret ettik ve sadece bir Arktik Stonehenge olarak tanımlanabilecek inanılmaz bir kaya oluşumuna doğru yürüdük. Yol boyunca daha fazla ren geyiği ve tilki gördük.

Ertesi gün kutup ayılarının yiyecek az olduğu zaman tırmanışları bilinen, yuvaları yumurta ve civcivleri yemek için kuş yuvalama uçurumları olan Edgeøya Adası'na gitmeyi planlıyorduk. Ne yazık ki, hava kötüydü ve Edgeøya'da güvenli bir demirleme bulamazdık, bu yüzden onu atladık ve sahilde iki kutup ayıları gördüğümüz Barentsøya ve Dorstbukta'ya gittik.

Gezinin en unutulmaz anlarından biri, Viberbukta'yı ziyaret etmek ve tüm küstah buzdan 170 km'lik buz kayalıklarından oluşan bir buzul sisteminin bir parçası olan büyük Brassvell buzuluna yolculuktı. Gerçekten unutulmaz bir manzara için buzul üst geliyor birkaç büyük şelaleler vardı.

16 Ağustos'ta “Beyaz Ada” Kvitøya'ya gitmeye başladık ama yolda Storøya'nın kuzey ucunda durmaya karar verdik. Bu iki ada, küçük ada olan Storøya'nın sadece 40 km2'lik olduğu takımadaların en uzak noktalarıdır. Biz 9:30 geldi ve ihale ile küçük bir keşif için dışarı çıktı. Anlaşıldığı gibi, çok kutupsal ayılar ve bunlardan biri biraz morsun yakınında olduğumuz için çok zamanında oldu. Çok ilginçti, biz 3 am kadar Latitude için dönmedi. 24 saat güneşin avantajıydı, istediğimizi yapabiliriz, istediğimiz zaman yapabiliriz. Kvitøya'ya devam etmeden önce Storoya'da fazladan bir gün geçirdik. Yüzölçümü 700 km2 olan Kvitøya'nın yaklaşık yüzde 99'u bir buz örtüsü ile kaplıdır ve buzsuz sadece üç çok küçük porsiyon vardır. İlk durağımızı buzsuz noktalardan biri olan Andréeneset'te yaptık ama çok fazla şişme vardı ve biraz mors ve bir ölü kutup ayısı görmemize rağmen, adanın kuzey doğu ucuna Kræmerpynten'e geçtik. iki gün geçirdi.

Kvitøya iken, biz yürüyüş ve ihale ile keşfetmek biraz yaptı. Suda çok sayıda küstah buz ve küçük bebekleriyle birlikte çok sayıda mors annesi vardı. Ayrıca dört kutup ayıları (ikisi biz buzul üzerinde yürürken bizi takip etti!) Ve ayrıca üç ölü kutup ayıları gördüm. Ayılar ya açlıktan öldü ya da morslara saldırmaya çalışırken yaralanan yaralanmalardan öldü. Genç olan mors anneleri çok tehlikeli olabilir ve kutup ayılarına saldırır ve yaralar veya öldürür. Buzulun tepesine doğru gittikten sonra bir yürüyüşün sonunda, Kvitøya'daki buzsuz alanlardan birine indik ve bir şenlik ateşi yaktık. Çok güzel ve sıcak mavi gökyüzü ile şenlik ateşi tarafından Barbekü akşam yemeği verdi. Şef, yiyecek ve malzemeleri almak için Latitude'a geri dönmek için sandal aldı ve biz onu beklerken, büyük bir erkek kutup ayısı bize oldukça yakın çıktı. Görünüşe göre muhtemelen mors veya fok avlamaya çalıştığı diğer taraftaki sudan çıktı. Oldukça meraklandı ve bize yaklaşmaya başladı, bu yüzden barbekü yemeği için planlarımızı terk etmek zorunda kaldık. Önümüzdeki saatte çok güzel fotoğraf fırsatları sağladı ve buzulun aşağı inişiyle neredeyse aynı yoldan tırmandığı için Latitude'a döndük. Kvitøya açıkça gezinin vurgulamak oldu ve biz ayrılmak için üzgünüm ama hava değişmeye başladı ve biz Svalbard adalar üst yüz mil kuzeyinde kutup buz raf kadar yapabilir olmadığını görmek istedim.

Kvitøya'yı 20 Ağustos'ta yoğun sis ve çok zayıf görünürlükte bıraktık.Suda çok fazla buz bulunması nedeniyle zor geçiyordu. Yaklaşık 20 saat sonra polar buz rafına yaptık ve sonra buzda iki gün geçirdik. Su çok derin olduğu için oraya demirlemek imkansızdır, bu yüzden kendimizi sadece büyük bir buz kütlesine “oyalayacağımız” ve sonra da sürükleneceğimiz bir teknik geliştirdik. Hatta bir buz kütlesine çıkıp bazı fotoğraflar çekmeyi başardık, kızlar çember halindeyken ve iki kişi bir kutup ayısı saldırısı durumunda tüfeklerle nöbet tuttu! Oldukça şaşırtıcı bir deneyim oldu.

23 Ağustos'ta buz rafını bıraktık ve Woodfjord bölgesine ve olağanüstü doğal güzelliği ve birçok gezi seçeneği nedeniyle ziyaretçiler arasında çok popüler olan Liefdefjord'a doğru yola çıktık. Sørdalsbukta yakınlarında demirledikten sonra, Monako buzulunu ziyaret ettik ve akşam yemeğinden sonra ihaleyi devasa bir Kırmızı dağın altında olağanüstü bir “kumsala” götürdük. Şenlik ateşi ve kavrulmuş lokum yaptık ve güneş batmadan yavaşça bir taraftan diğerine geçerken değişen renkleri izledik. Ateşin yanında otururken, bir Kutup tilkisi başını yükseldi ama yaklaşmak için çok utangaçtı. Yiyecek kokusu belki de en azından bir göz atmamak için çok fazlaydı. Kırmızı dağın altındaki bu şenlik ateşi, gezinin unutulmaz olaylarından biriydi!

24 Ağustos'ta Liefdefjord'dan ayrıldıktan sonra, bazı oldukça kaba denizlere ve kötü havalara koştuk, bu yüzden yolculuğa çıktık ve batı sahilindeki Magdalenefjord'a sığındık ve gezinin ilk bölümüne gittik. Havalar düzeldiğinde, Çin, Japonya, Hindistan, İtalya da dahil olmak üzere birçok ülke tarafından kurulan ve Norveç Polar Enstitüsü tarafından koordine edilen araştırma istasyonları tarafından kullanılan yerleşim yerlerinden biri olan Ny Alesund'a doğru yola çıktık. Ny Alesund, dünyadaki insan yerleşiminin en yüksek noktasıdır ve Kuzey Kutbu'nu keşfetme tarihinin en önemli yerlerinden biridir. Yaz boyunca, farklı ülkelerden yaklaşık 150 bilim adamı kutupsal buz ve yaban hayatı hakkında veri toplamak için çalışıyor. Kalıcı nüfus yıl boyunca orada kalan sadece 40 kişidir.

Ny-Ålesund'da bir günden biraz daha fazla zaman geçirdikten sonra nihayet Longyearbyen'e geri döndük, çok azının daha önce yaptıklarını başardığımızın farkındayız: Polar Buz rafında bir durakla Svalbard Takımadalarının tam bir dolaşımı . Latitude şimdi diğer özel yatların Kuzey Kutbuna daha yakındı. Buz kütlesinde durduğumuzda Kuzey Kutbundan 400 mil uzaktaydık.

Bu makale ilk olarak Yacht Style 37'de yayınlanmıştır.